Atölye
Kaynaklar

Bendir

Nihan Gencer

Atölye İçeriği

Bendir binlerce yıldır bir çok gelenekte ritüellerde ve çemberlerde rahim enerjisini ve dünyanın henüz tecelli etmemiş tarafını temsilen yerini aldı. Tasavvuf geleneğinde ise mıtrıp ve zakir arasında bir köprü oldu. Bendiri kadim geleneğin desteğiyle, vuruş teknikleri ve Türk Musikisi Usulleri ile tanıyoruz. Bir şifa enstrümanı olan bendiri sesimizle birliyoruz. İçsel olarak bildiğimiz tınısına, hissine uyumlanıyoruz. Kalbimizde duyduğumuz sesleri, sözleri, ilahileri beraberce hatırlıyoruz. Bu hatırlayış ile Gaya ile bir olmayı ve tohumun sonsuzluğundaki Tevhid’i kutluyoruz.

Nihan Gencer, 1989'dan bu yana geleneksel Tasavvuf meşki çemberlerinde bendir çalıyor. Yoga, çigong gibi içsel uygulamalar kullanarak kendini bilme yolunda ilerlemeye devam ediyor. PSYCH-K ® tekniği ile kişilere ve kurumlara dönüşüm desteği sunuyor. Bendirin ve ritmin beyin dalgalarını dinginleştirerek çocukluğunda yaşadığı epilepsi ataklarını tamamen şifalandırdığına inanıyor ve bu şifa enerjisini bendir ve ses çemberlerinde paylaşmayı seviyor. Rebap adlı unutulmuş bir yaylı enstrümanı 2012 yılından bu yana yeniden keşfediyor. Bursa Permakültür Kolektifi’nin ortak kurucularından olan Nihan Gencer Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında şirketleri daha farkında hale getirmek üzere projeler kolaylaştırıyor. Evli ve iki çocuk annesi Nihan, Grand Master Fu Wei Zhong, Max Weier, Cem Şen, Sachie Tsuyuki, Wenshan, Hai Jun Wang(Chen ekolü), Huai Hsiang Wang, İsmet Himmet ile çi gong, tai-çi; Manju Jois, Dharma Mittra, Cindy Lee, Angela Farmer, Zeynep Aksoy & Zeynep Çelen (RYT 200) Chris Chavez (RYT 200), Desiree Rumbaugh, Godfrey Devereux, Dan Svenson ile yoga çalışma fırsatı buldu. Defne Suman, David Malka ile Shadow Yoga (Sundernath) ekolünde çalışmaya devam ediyor. PSYCH-K ® ile ilgili , 2016'da Dr. Marina Riemslagh Basic & Advanced Facilitation, 2019 Martha Vargas ile Master Facilitation ve 2019 Duccio Locati ile Health and Wellbeing eğitimlerini tamamladı. Bu teknik ile kişilerin perdelerini kaldırmaları, zihni özgürleştirmeleri ve ihtiyaç duydukları dönüşümü yaratmalarına alan tutuyor. Uluslarası pek çok bendir üstadı ile birebir çalışmalara devam ediyor.

Atölye İçeriği

1
Abonelere özel

Bendir Türleri: Tutuş ve Vuruşlar

Bendir ile yolculuğa çıkmadan önce bedenin tüm eklemleri ile açık hale gelmesi ritmi rahatlatacaktır. Ritim köşeli değil daireseldir, döngülerden oluşur ve hareketlerin yuvarlatılması, yumuşatılması, tutuşun rahatlığına bağlıdır.Bendir her vuruşu ile farklı bir elementin eterik boyutta doğuşuna aracılık eder. Bu derste toprak, ateş, hava, su elementlerini bendir ile keşfetmeye davet ediliyoruz. Otururken diz üzerinde tutuş ve ayağa kalkmak istediğinde el üstünde tutuş ile ilgili detaylar gösteriliyor.

2
Abonelere özel

Dinamikler : Darb Kuvveti ve Metronom

Bendir veya başka bir çalgı aleti çalarken en önemli unsurlardan biri de dinamik (velocity) kavramıdır. Bu kavramın pratik edilmesi için bazı egzersizler bu derste ele alınmıştır.

Dddd Dddd Dddd Dddd

Dddd dDdd ddDd dddD

Tttt Tttt Tttt Tttt

Tttt tTtt ttTt tttT

Ritim algısal olduğunda nörolojik pek çok nedenle yavaşlama ve hızlanma söz konusu olabiliyor. Ritmin çapalandığı bir gider hızı ile çalışılması bu sorunu çözmek için büyük önem taşıyor. Mekanik bir metronom ile ya da birlikte çalınan kişilerin ortak duyumu da bu zaman avcılığını öğreten pratiklerdir. Çalarken dinlemeyi geliştiren bu tür çalışmalardır. Eş zamanlılığın kavranması ve ip atlamak gibi doğal bir hale gelmesi için ara ara bu çalışmaların tekrarlanması uygun olur.

3
Abonelere özel

Basit Usuller : Nim Sofyan 2/4 ve Semai 3/4

Edirne'li Gülşeni Leyla Anne'ye ait Hüseyni ilahi Hak sevdası Hak sevdası vardır bende Durmaz yanar bu can tende Ah ne durursun bu fanide Hemen soyun gir devrana Hele hele soyun çık meydana Sen dervişsin bir ulu dağsın Koy üstüne karlar yağsın Dövende dövsün söven de sövsün Hemen soyun gir devrana Hele hele soyun çık meydana Dervişliği ister canım Hu dedikçe kaynar kanım Hu dedikçe titrer canım Hemen soyun gir devrana Hele hele soyun çık meydana
4
Abonelere özel

4/4 Sofyan ve İlahi: “Bu akl-u fikr ile”

Nim Sofyan’ın büyük abisi Sofyan 4 zamanlı bir usuldür ve çeşitli varyasyon ve velveleleri vardır. Bu çeşitlemelerin doğuş nedeni tevhid içerisinde yapılan Allah’ın esmalarını anma sırasında sazende ve zakir arasında kurulması gereken köprüdür. Bu köprü aynı zamanda zihin ve kalp arasında da kurulur. Neyi arıyorsak, o aradığımız ihtiyacını duyduğumuz, yoksunluğunu çektiğimiz vasfı, kaynaktan bulup çıkarma gücünü kendimizde bulmak için bu çalışmalar destekleyicidir.
5
Abonelere özel

8/8 Düyek ve Zikr-i La-ilahe-il-Allah

Ne olduğumuza dair fikirlerin ötesi genellikle tüm ölümcül kimlikler ile perdelenmekte. Düşünceler ve düşünceler içindeki varsayımların tamamının bir süreliğine teslim edilmesi için fırsatımız olması bir süre sonra perdelerin görünür olmasını sağlayabilir. Bu esma perdeleri görmek ve kaldırmak niyetini destekler. Bu çalışma aynı zamanda Sofyan ve Düyek usüllerinin bir arada kullanılmasına da örnek teşkil etmektedir.

6
Abonelere özel

Sengin Semâi 6/4 ve Ağır Sengin Semâi 6/2’lik Usulü | Uyan Ey Gözlerim

Türk mûsikisi usul sisteminde birleşik fakat küçük usuller sınıfında yer alan Sengin Semai usulü altı  zamanlıdır. İki adet üç zamanın veya diğer bir ifadeyle -aynı yapıdaki yürük semâi gibi- iki semâi usulünün birbirine eklenmesiyle meydana gelmiştir. DTTDT-

Bu usulü Sultan III. Murat'ın Kürdi İlahisi 'Uyan Ey Gözlerim Gafletten Uyan' eseri ile dinleyelim. Şifa olsun.
7
Abonelere özel

Yürük Semâi Usulü (6/8) | Dinle Sözümü Sana Direm Özge Edadır

Yürük semâî usûlü altı zamanlıdır. İki semâîden meydana gelmiştir. 6/8 mertebesinde vurulduğunda Yürük Semai adını alır. Normal ritimdeki yürük semâî (6/4) kıymetinde olunca, sengin semâî, 6/2 lik mertebesi ise ağır sengin semâî adını alır. Bu usulü vurarak Segah niyaz ilahisi Şem'-i Rûhuna Cismimi Pervâne Düşürdüm ile sıklıkla birlikte sema etmek için okunan Segah Dinle Sözümü Sana Direm ilahisine eşlik edeceğiz. Şifa olsun.  DTTDeTT

8
Abonelere özel

Müssemmen Usulü (8/8) | İksir-i Azamdır…

Müsemmen sekiz zamanlı olup bir üç zamanla bir beş zamanın, yani bir semâi ve bir Türk aksağının birbirine eklenmesiyle ve ya bir semai bir nim sofyan ve bir semai usulünün birleşimi ile meydana gelmiştir. Bestekâr hânende Hacı Ârif Bey tarafından bulunup yine ilk defa onun tarafından kullanıldığı kabul edilir. Erzurumlu Emrah Kuddise Sırruh

 tarafından kaleme alınan İksîri Âzamdır Nutki Ehlullah Nutku Şerifin Hüseyni Nefes formunda bestesi ile usulü uygulayarak hem Emrah'ın değerli sözlerini hem de bu nadide 8'lik usulü gönlümüze nakşedelim. Allah dostlarının konuşması en büyük iksirdir ki, tek bakışta insanın manevi rengini değiştirirler (olgunlaştırırlar) Hakkın sırlarına onlar uyanıktır lakin görünüşte anlaşılmayacak şekilde gizlerler.  Eski aba giyen, arif olan dervişlere hor görerek bakma, onlara Peygamber vekilin denmiştir ki (gaflete dalıp) ölmüş (gibi ruhsuz olan) gönülleri diriltirler. Emrah gayret eyle sözden hale geç, (hal ehli olmayan) ve sadece işin edebiyatını yapan (ya da boş konuşandan) ayrıl. Erenleri bul ve yapış ki seni de Mevla’ya ulaştırırlar. Şifa olsun. DTTDTkDTTk

Üye Ol

Eğer tüm içeriklere ulaşmak ve atölyelerin tamamını izlemek istiyorsanız, üye olabilirsiniz.

Parola sıfırla