Dışlanmışlığın Lütfu

Arbil Çelen Yuca

Atölye İçeriği

3 ayrı anlatı ile hikayende ‘’Başka Bir Hikaye Mümkün’’ yöntemimle deneyimleyeceğin bir yol haritası var önünde.
1. anlatıda Gılgameş’in Enkudu’yu kaybetmeyi hazmedemeyişi ve kabilesince yargılanışında;
· Ait olduğun kabileyi bulmak için yola çıkma kararında sınandığın her an vazgeçmediğince nasıl ilerlediğini,
· Kendini her dışlanmış hissettiğinde tanrısal parçanın sendeki aksini ve vazgeçmediklerini hatırlayarak o izi sürmeyi deneyeceksin.
2. anlatıda Adem ve Havva’nın cennetten sürgünüyle başlayan bir mit paylaşacağız.
· Dışlanmış olan kendini sürgünde hissettiğinde, alana uyumlanmak için mana arar, ki o mana aşktır. Ve her arayan için yolda aradıklarından daha da özel bir şey bulmak mümkündür, Serendipity bunu anlatır.
3. anlatı; Seranayu’nun Aynası’nda Aksütlü Kayın masalımdaki etten kemikten bir 20. yy kahramanın masalından bir parça paylaşacağız.
· Sorgulanan köklü kahraman olduğunda yeryüzü için iki yüzlü bir ayna gibi, aydınlık ve karanlıkla bütün olduğunun izini süreceksin.
Tüm akışın sonunda senin için;
Dışlanmış olanın özünde tüm dengeye dair izler taşıyışını keşfedeceksin.

Adana’da 3 kardeşin en büyüğü olarak doğdu. Adana Anadolu Lisesi'nin ardından Mimar Sinan Üniversitesi’nde Şehircilik eğitimi aldı. "Küçükken ben de her çocuk kadar anlatıcıydım." diyen Arbil, cümlelerine şöyle devam ediyor; "Annemin şiirli cümlelerine, babamın sokak hikayeleri eklenirdi. Türkülere, Fransız şansonları karışırdı. Çok seyahat ederdik, yolda radyo çekmezdi ve babam bana ‘’haydi bir şarkı söyle’’ derdi. Livaneli repertuarım o zamanlardandır. Zamanla hiç susturulmadığım için anlatmak bende huy oldu." 1990'da Levent Kırca-Oya Başar tiyatrosunun bir parçası oldu, dans etti, şarkılar söyledi. 200 oyun boyunca dünyayı perdenin önünden izledi. 1994’te radyolar özelleşti, ulusal radyolarda Kayıp Lunapark ile anlatıcılık serüveni başladı. Kelebekler Vadisi sit alanı olsun diye 2 sene boyunca imza topladı. Ardından Nükhet Duru’ya vokal yapmak için yollara düştü. 2012'de Yazı Evi’ndeki sırdaş masada Yeşim Cimcöz’ün rehberliğiyle yazdıklarını anlatırken dünyaya onun gibi bakanlarla buluşmaya başladı. 2013’ten beri kişiye özel masallar yazıyor. Masallarda bir şehir nasıl planlanıyorsa, ögeleri o şekilde yerleştiriyor. Şehircilikte hikâye mekanla akarken; masalda zaman, mekân gibi bize hizmet etmek için yaratılıyor. Hikâye anlatıcılığının kullandığı simgesel dil engelleri, günlük anlatıma kıyasla kabulü kolay hale getiriyor. Son yıllarda sanatın herkes için bir ifade şekli olması için arayışta olan Arbil bu yolda, Kurtlarla Koşan Kadınlar'ın yazarı Dr. Clarissa Pinkola Estes ile Colorado'da Art As A Sacred Act çalışmasına katıldı. Herkesin anlatacağı, şarkılar söyleyip, dans edebileceği bir dünya için çalışmalarına devam ediyor.

Atölye İçeriği

1
Abonelere özel

Dedekuş’un Masalı

Ormanın tılsımını anlatan ve yayan bir masal bu. Yürekten inanıyor ve sadece kendin için istemiyorsun madem, şimdi bir dilek tut!
2
Abonelere özel

Başka Bir Hikaye Mümkün

Hayat şarkısını söylerken başka bir hikaye mümkün. Dört hahamın göğün yedi kat üstüne yolculukları ve oradan yeryüzüne geri getirdikleri hediyeleri nelermiş, dinleyelim mi?
3
Abonelere özel

Gılgameş

Gılgameş’in en yakın dostunu kaybedince kabilesince yargılanışı. · Ait olduğun kabileyi bulmak için yola çıkmaya karar verişte sınandığın her an vazgeçmediğince ilerlersin. · Kendini her dışlanmış hissettiğinde tanrısallığın izini ara. Ve vazgeçmediklerini hatırlayarak o izi sürmeyi dene.
4
Abonelere özel

Affedilmeyi İstemenin Lütfu

Serendipity - Adem ve Havva’nın cennetten sürgünüyle başlayan bir mit. · Dışlanmış olan kendini sürgünde hissettiğinde, alana uyumlanmak için mana arar, ki o mana aşktır. · Her arayan için yolda aradıklarından daha da özel bir şey bulmak mümkündür, Serendipity bunu anlatır. · Günahların neşe haznesini kapatan hallerine bakış, dışlanmışın kendi potansiyelini keşfine hizmet eder.
5
Abonelere özel

Sen Olmanın Sorgusu

Seranayu’nun Aynası - Arbil Çelen Yuca’nın Aksütlü Kayın masalındaki etten kemikten bir 20. yy kahramanın masalından bir parça. · Sen oluşuna dair dışardan gelen soruların aslında senin içindeki köklere dokunamayışı. · Sorgulanan köklü kahraman olduğunda yeryüzü için iki yüzlü bir ayna gibi, aydınlık ve karanlıkla bütün olmak. · Dışlanmış olanın, özünde tüm dengeye dair izler taşıyışı.

Üye Ol

Eğer tüm içeriklere ulaşmak ve atölyelerin tamamını izlemek istiyorsanız, üye olabilirsiniz.

Parola sıfırla